13 Og han kundgjorde jer sin pagt, som han befalede jer at holde TI kommandoer; og han skrev dem på to stentavler. — 5DEUTERONOMI 4:13

NOAHNOAHIDELOVTIISRAELSYV

Der er et nyt – ja, og ikke så nyt kætteri i byen: De syv Noahide-love. Nå, legenden siger, at disse love blev givet til Noa, deraf hans navn, Noahide. De er et sæt af 7 såkaldte Guds oprindelige bud givet til Noa og hans børn. Dette er en meget farlig lære, som du bør holde dig fra, men som du bør forstå for at irettesætte den.

Nedenfor er en samtale, jeg havde med en tilhænger af dette kætteri. Lad os kalde ham Mike. Dette er blot mit svar for at ødelægge hans argumenter, men du vil være i stand til at følge, hvad der skete. Jeg vil lige skrive to af hans kommentarer og tage det derfra:

MIKE, Noahide-lærer
"Hvis du ikke forstår den tekniske forskel mellem at være jøde og ikke at være jøde du kommer aldrig til at forstå Bibelen hele Toraen men og grunden til, at folk ikke forstår det faktum det er etableret i jødedommen og forstået på samme måde af de jødiske lærde er fordi de kommer ind i en kirke, og de er isoleret fra synspunkter, som jeg deler med dig nu... kirken ville nok ikke kunne lide det, hvis jeg talte med dig."

"Du stiller et spørgsmål, hvorfor gider du give de ti bud, hvis du havde de 7... Dette er et problem, du ikke forstår... de syv bud var for verden generelt før der overhovedet var nogen jødedom.... Gud ændrede de syv Bud til de ti bud kun for den jødiske nation, men de syv bud fortsatte indtil i dag for den almindelige mand."

OG HER ER MIT SVAR

Og den del, du ikke forstår, er, at de 10 bud blev givet til mennesket, selv før Noa rejste rundt på jorden (GEN. 2:17, HOS 6:7), og – som du også påpeger, før den første jøde kom til at eksistere. [LOVEN AFHÆNGER IKKE AF JØDERNE, DEN AFHÆNGER AF GUD]. Så hvor får du det fra, at Gud havde syv love for mennesket, så udvide det til kun 10 for den jødiske nation og derefter tilbage til 7 for hele menneskeheden?

Hvor i skrifterne beordrede Herren israelitterne til at lære andre mennesker noget andet end Gud har bedt Israel om at observere, hvor? Endnu engang-

49 én lov skal være for den, der er hjemmefødt, og til den fremmede som bor iblandt jer. — 2 Mosebog 12:49

Er Gud bipolar eller hvad?

Du lærer det samme, som evangeliske gør – at loven blev givet til Israel alene, og især sabbatten, selvom dine såkaldte Noahide-love har en stor fejl i denne henseende. Lad mig angribe denne fejl på hovedet. Blev loven kun givet til det jødiske folk? At sige det er at antyde, at Herren tillader ikke-jøder at dræbe, stjæle, begå utroskab og hvad som helst, for de er jo ikke jøder. Nå, lad os se -

2 Stå op, gå til Nineve, den store by, og græd imod det; til deres ondskab er kommet op foran mig. — JONA 1:2

Har nogensinde undret dig over, hvorfor Gud ødelagde Sodoma og Gomorra hvis de ikke var hans folk eller jøder? Hvad med alle de onde mennesker på hele jorden på Noas tid? Min ven, Gud holder ethvert folk og hvert individ til den samme standard – hans lov! (ÅB. 22:14-16)

Skal jeg minde dig om, at indbyggerne i Nineve ikke var jøder? Du tvinger loven til at være noget, der virkelig ikke er. Du hævder, at der var et sæt love for jøderne og et sæt for hedningerne. Men Bibelen, Tanakh, og Toraen Bliv ved med at GENTAGE den samme besked—

49 Det skal du have en måde at lov, også for den fremmede, hvad angår et af dit eget land: for jeg er Herre din Gud. — LEVITICUS 24″22

Og dette er før Moses og det jødiske folk modtog loven ved Sinaj Bjerg. Gud dækkede bordet, så middelmådige mennesker som dig ikke havde nogen undskyldning for denne gang. Men det lader til, at din middelmådighed – eller skal jeg sige perversitet, du har overskredet grænserne for menneskelig ræsonnement.

Da Israel modtog loven ved Sinaj Bjerg, var der de 12 stammer af Israel, ikke kun Judas stamme. Det i sig selv ødelægger det falske "KUN FOR JØDER" argument. 12 stammer (GEN. 35:22), en repræsentation af Guds folk – Det åndelige Israel. Igen er Guds rige kun fornyet for trofaste

27 Og riget og herredømmet og rigets storhed under hele himlen, skal gives til den Højestes helliges folk, hvis rige er et evigt rige, og alle herredømmer skal tjene og adlyde ham. — DANIEL 7:27

Og de hellige holder Guds 10 bud –

40 At du kan huske, og gør alle mine befalinger, og VÆR HELLIG til din Gud. — NUMMER 15:40 (Se ÅB. 14:12)

Jeg kan ikke se navnet jøder i Daniel, kan jeg se Helligeholdere af Guds bud. Folk kan lide Nikodemus, Johannes, Andrews, Nebukadnezar, Zakæus, "tyven ved korset", centurionen og lignende, som pludselig og holdt loven. Det er Guds folk, ikke Kain og Kaifas af verden i sig selv. Den samme frelse for den hjemmefødte, og til det fremmeder (APC. 22: 14-21).

Loven blev givet til Adam først, deraf menneskeheden (Hos. 6:7). Følgende undersøgelser forklarer det; brug oversættelsesværktøjet øverst til højre på denne hjemmeside til at oversætte til dit sprog, hvis det ikke sker automatisk af din browser. [til]Loven, jøderne og dig
[BIBELSTUDIE, CristoVerdad]
[b]John, Disciplene og
Herrens dag
[BIBELSTUDIE, CristoVerdad]

Tror du på lærde som din trosregel? Jeg gætter på, at nogle lektioner ALDRIG vil blive lært, aldrig.

5 Sådan sagde den Herre; Forbandet være manden som stoler på mennesket, og gør kød til sin arm, og hvis hjerte viger fra Herre. — JEREMIAS 17:5

Vidste du tilfældigvis, at det var "de lærde", der korsfæstede Messias?

3 Derefter samlet sammen Ypperstepræsterne og de skriftkloge og de ældste af folket og ypperstepræstens palads, som blev kaldt Kajfas,
4 og rådførte sig, at de kunde tage Jesus med list og dræbe ham. —MATTHÆS 26:3-5

Den nederste linje er, at Herren valgte Israel til at vise sin magt til alle nationer, ikke fordi Israels folk overhovedet var specielle mennesker, som jøder har en tendens til at tro i dag. Herren afgav et løfte til Abraham, og han holdt det. Og – jeg gentager, Israel var det mindste af alle mennesker, ikke det særlige:

7 Det Herre Han elskede dig ikke og udvalgte dig ikke, fordi de var flere end noget Folk; for dig VAR de færreste af alle mennesker: 5. Mosebog 7:7

Kom væk fra den sky, ven!

Så Gud ændrede sin lov for at imødekomme jødiske folk?

6 Han har også grundlagt dem for evigt og altid: han har udstedt et dekret WHCH SKAL IKKE PASSERE. — SALME 148:6

142 Din retfærdighed er en evigt retfærdighed, og din lov er sandheden. — SALME 119:142

44 SW skal jeg holde din lov bestandig i evighed og evighed. — SALME 119:44

Genkender du ikke David som en del af Guds folk? Inspirerede Gud dig over David?

Igen har du en ånd af forvirring, og kun de svage og uduelige vil være dumme nok til at falde i din fælde. Der er bygget en mur omkring mig, min ven… den kaldes Guds lov – det hele.

Dit argument er for svagt til overhovedet at tåle overvejelse. Dine Noahide-bud kommer til kort, meget kort. Igen indeholder de nogle principper i Guds lov, men de er ikke loven, det er hans ti bud –

18 Og HAN. gav Moses, da han var færdig med at tale med ham på Sinaj Bjerg, to vidnesbyrdstavler, borde af sten, skrevet med Guds finger.

For det første skal du scanne hele Første Mosebog (kapitel 1-34) for at pakke dit sæt, mens De Ti Bud er alle på ét sted, det ene efter det andet, hvilket betyder, at de er ét. (Jakob 2:10). Hvis jeg går og scanner de første 34 kapitler af Første Mosebog, kunne jeg nok komme med 100+ mulige bud, der IKKE nødvendigvis ville overtræde principperne i Hav befalinger, men dine "7 Noahide-bud" gør det!

Husk at du sagde at Ti Bud de var indeholdt i de syv. Lad os se-

Følgende kommandoer mangler og er ikke engang i princippet i de 7 Noahide "bud".

[1] DET FØRSTE BUD

3 Du skal have ingen andre guder før mig […] — 2 Mosebog 20:1-3

[2] DET ANDET BUD

4 Du skal ikke gør dig ethvert udskåret billede. […] — 2 Mosebog 20:4-6

Bud nummer 1 og 2 i den såkaldte "Noahide-lov" anerkender ikke, at der kun er én Gud. Ikke at tilbede afguder og ikke at forbande Gud ville ikke gøre snittet. Hedenske samfund er meget forsigtige med ikke at forbande andre guder - og i deres sind ville det inkludere Gud. Man kunne være og ateist og ikke forbande Gud, og de hævder også, at de ikke har nogen Gud – eller gud overhovedet. Ikke at tro og bande, og at have andre guder er alle tre forskellige ting.

Gud angiver i sit ord, at for at arve hans rige skal vi holde de 10 bud (DAN. 7:25-28, ÅB. 22:14, MAT. 19:16-19). Og Jesus talte ikke om andet end sine 10 bud (MAT. 22:34-40). Din idé om kun syv bud er mangelfuld, for den mangler nogle nøgleprincipper i Guds karakter.

Jeg er ikke sikker på, om du får notatet, men jeg giver dig både, hvad Toraen siger – som du hævder at tro på, og Bibelen – som de fleste jøder nægter at acceptere, da de bliver ved med at afvise Jesus som Messias at Tanakh og det Profeter bekræftede ham også. Vælg din gift...

Hvad vores samtale angår, nævnte jeg aldrig nogen kirke for jer, hverken katolsk eller "protestantisk", og jeg talte heller ikke om præster. Alle kirker er skøger, deres moder Babylons døtre (JESAJS 4:1, ÅB. 14:4 & 17:4-5), og hyrder er deres ansatte.

[3] DET TREDJE BUD

7 Du må ikke misbruge Herren din Guds navn; thi Herren vil ikke holde den uskyldig, som misbruger hans navn. — 2 Mosebog 20:7

Hvor er dette princip i din Noahide-lov? Jeg kan ikke se det. Igen, du kunne være en hedning og ikke røre ved ting Jehova, for hvis jeg er ateist, ville jeg aldrig bande eller bruge Guds navn til noget. Din teori – og det er, hvad den er, en teori, åbner en stor dør for hedenskab!

[4] DET FJERDE BUD

8 Husk SABBAT-dagen, for at holde det helligt. […]
11 For om seks dage Herren skabte himmel og jord, havet og alt hvad der er i dem, og hvilede den syvende dag: derfor velsignede Herren sabbatsdagen og helligede den. — 2 Mosebog 20:8-11

Nå, ja, hvad kan jeg fortælle dig... det her er ET STORT NEJ NEJ her. At fjerne sabbatten fra loven er at fjerne Gud selv fra tilværelsen. Bogen af Genesis- hvorfra du tvinger dette kætteri, starter med at fortælle os, at vor Herre er skaberen af alle ting. Den fjerde kommando peger direkte på Første Mosebog 1:1 og hele historien om skabelsen (1. Mosebog kap. 1 til 2:1-3).

Dine syv Noahide-love anerkender ikke Gud som vores skaber. Og sabbatten er det eneste af de ti bud, der anerkender Herren som vores skaber!

Jesus holdt sabbatten, og Jesus er Gud (JHN. 1:1). Altså om du vil indrømme det eller ej. Og det sidste bogen af Åbenbaring taler om er Guds lov—

14 Salige er de der udfører hans kommandoer, at de kan have ret til livets træ og gå ind gennem portene ind i byen. — ÅBbaringen 22:14

Jesus er åbenbareren af Åbenbaringsbogen (Åb 1:1). Han kaldte sig selv "Sabbatens Herre", og kom i en masse problemer (med de lærde) for at blive anklaget for at overtræde sabbatten. Desuden er sabbatten også det ene bud som giver al ære til Herren, og det er den særlige dag, hvor vi skal stoppe enhver verdslig aktivitet og bare prise ham og gøre gode gerninger. Det kan jeg ikke se i din Noahide-lov.

[5] DET FEMTE BUD

12 Ær din far og din morfor at dine dage må blive lange i det land, som Herren din Gud giver dig. — 2 Mosebog 20:12

Den første, vi skal ære, er vores himmelske far, derefter vores jordiske forældre; igen, det mangler i dine 7 Noahide-love!

Også det femte bud er nøglen, for det præsenterer Guds design af ægteskabet mellem han- (far) og kvindelig (mor). At begå utroskab er ikke det samme som at praktisere homoseksualitet. Kender du ikke til hændelsen mellem Noah og hans søn Cam? (GEN. 9:18-29).

Dine 7 Noahide love BESKYTT IKKE ægteskabets hellighed! (GEN. 2:24).

[6] DET NIENDE BUD

16 Du må ikke aflægge falsk vidnesbyrd mod din næste. — 2 Mosebog 20:16

Endnu en fejl i dine Noahide-love. Bibelen præsenterer Satan som faderen til alle løgne (JHN. 8:44), og at ingen vil gå ind i Guds rige ved at gøre eller omfavne løgne (ÅB. 22:15). Præsenterer din Tora, at Satan fortæller Eva løgne for at få hende til at synde? Husk at Guds lov "er perfekt", og der kan ikke mangle noget i den (SALME 19:7).

[7] DET TIENDE BUD

17 Du må ikke dække din næstes hus, du skal ikke begære din nabos koneeller hans Træl eller hans Tjenestepige eller hans Okse eller hans Æsel eller noget, som er din Næstes. — 2 Mosebog 20:17

Behøver jeg at sige mere?

OPDATERING [16:12, 18/6/2020] José Luis Javier
For nylig gav jeg et kort møde med en anden "lærer" i denne Noahide-doktrin på en WhatsApp-gruppe: Vi er Noahider -Vi er Noahider. Faktisk talte jeg privat med en person ved navn Israel, og blandt andet talte vi – eller rettere jeg spurgte, hvorfor udfører jøderne ikke ofre, som vi ser i de gamle skrifter? Hvortil han svarede -

[16:13, 15/6/2020] Israel, Fra Somos Noajidas gruppe
"fordi for at ofre er det nødvendigt, at templet bygges."

Dette udmønter sig i -

"fordi det kræves, at templet skal bygges for at ofre."

Grunden til, at jeg stillede ham dette spørgsmål, er, fordi jeg vidste det – indtil i dag forstår de fleste trosbaserede jøder ikke Jesu forsoning ved korset. Nå, de fornægter Jesus som Messias helt, og det forstår jeg, men til denne dato forstår de stadig ikke formålet med, hvorfor Gud indstiftede offersystemet. For dem var årsagen til ofringerne af dyr - og især lam, selve templet. Og da en igangværende indsats for at bygge et tredje tempel er i gang, venter de bare på det øjeblik for at begynde at udføre deres brændofre og ofre af dyr, INKL. LAM!

Johannes Døberens første udtryk, da han første gang så Jesus, var:

29 […] Se Guds Lam, som fjerner verdens synd. — JOHANNES 1:29

og i bogen af Åbenbaring, i det allersidste kapitel har vi følgende –

3 Og der skal ikke mere være forbandelse, men Guds trone og af lammet skal være i den; og hans tjenere skal tjene ham. — ÅBbaringen 22:3

Åbenbaringen er den samme bog, der opfordrer enhver skabning på jorden og universet til at prise Faderen og Lammet i evighed (ÅB 5:13). Men da vores kære ven her følger en jødisk bibel - den TANAKH, som kun indeholder bøgerne fra 1. Mosebog til Malakias, er vi nødt til at behage ham med Toraen – som han holder hans hjerte højt –

1 Og det skete efter disse Ting, at Gud fristede Abraham og sagde til ham: Abraham! og han sagde: Se, her er jeg.
2 Og han sagde, Tag nu din søn, din eneste er Isak, som du elsker, og tag dig ind i Morias land; og ofre ham der til Brændoffer på et af bjergene, som jeg vil fortælle dig om. […]
7 Og Isak talte til Abraham, hans Fader, og sagde: "Min Fader!" og han sagde: "Her er jeg, min Søn!" Og han sagde: Se, ilden og veden! men hvor er lammet for et brændoffer?
8 Og Abraham sagde: Min Søn! Gud vil give sig selv et lam til et Brændoffer, så gik de begge sammen.
Og de kom til det sted, som Gud havde fortalt ham; og Abraham byggede et Alter derog lagde træet i orden, og bandt hans søn Isakog lagde ham på Alteret på Træet.
10 Og Abraham rakte sin hånd ud,og tog kniven for at dræbe sin søn.
11 Og englen af Herre kaldte på ham fra Himmelen og sagde: Abraham, Abraham! og han sagde: Her er jeg.
12 Og han sagde: "Læg ikke din hånd på drengen, og gør ikke noget mod ham; thi nu ved jeg, at du frygter Gud, eftersom du ikke har tilbageholdt din søn, din eneste søn, fra mig."
13 Og Abraham løftede sine øjne og så, og se bag sig en vædder, der var fanget i et krat ved sine horn. og Abraham gik hen og tog Vædderen og ofrede ham til Brændoffer i stedet for sin søn. — 1. Mosebog 22:1-13

Det første spørgsmål, der falder mig ind i denne historie er, hvor er TEMPLET Abraham skulle gøre dette offer? Og hvad med Abel, hvor ofrede han før Kain dræbte ham? sagde vores ven ikke at ""et tempel var nødvendigt" for at gøre ofrene? Nej folkens, det handler om "lammet, der borttager verdens synd", ikke om templet!

Jøderne lærte intet af oplevelsen, intet. Intet fra Toraen, Tanakh-historien og "Bibelen, IKKE NOGET!

Jeg spurgte Israel, hvorfor hans gruppe kun tillod administratorer at skrive kommentarer, og han sagde—

[15:37, 15/6/2020] Israel, Fra Vi er Noahider gruppe
"Det, der sker, er, at vi fokuserer på undersøgelser, og når der er spørgsmål om de emner, vi uploader, kan du skrive til mig."

Lad os lave oversættelsen -

"Det, der sker, er, at vi fokuserer på undersøgelserne, og når der er spørgsmål til de emner, vi præsenterer, kan du skrive til mig."

Jeg frontede og fortalte ham, at han og de andre administratorer simpelthen troede, de var kvalificerede lærere, og at de havde autoritet til at gøre det, men at jeg kunne ødelægge deres kætteri på ingen tid. De tror, at de slog guld med deres falske lære og ønsker, at ingen skal irettesætte dem, for ikke at afsløre deres fejltagelser offentligt.

Lad mig præsentere dig for nogle flere interaktioner, og for at spare lidt tid vil jeg bare give dig oversættelsen—

[15:48, 15/6/2020] José Luis Javier
Yomed andre ord, du underviser til dem, der ønsker at høre, hvad du underviser i.

[15:48, 15/6/2020] Israel, Fra Vi er Noahider gruppe
"nej, vi har ikke åbnet en gruppe, så hver enkelt præsenterer sit synspunkt"

[15:49, 15/6/2020] Israel, fra SVi er Noahider gruppe
"kun for dem, der ønsker at vide, hvad den jødiske tro siger"

[15:49, 15/6/2020] José Luis Javier
Den vej er meget farlig, ven.

Der har du det, disse mennesker - ligesom farisæerne i gamle dage, vil de ikke bare påtvinge deres lære og gø, når de bliver konfronteret med en "det er skrevet!"

Jeg gav ham et par tekster at overveje (EXD. 19:5, HOS. 6:7, ÅB. 12:17, 14:12), og Israel spurgte mig "på hvilket sprog", hvortil jeg svarede: sproget efter eget valg. Og så interagerede vi som følger -

[15:51, 15/6/2020] Israel, Fra Vi er Noahider gruppe
"Undskyld mig, det guddommelige ord blev givet på hebraisk og jeg studerer det på hebraisk."

[15:53, 15/6/2020] José Luis Javier
Jeg ser kun en farisæer mere her, som tror på at have frelse på hænderne, har undergang.

[15:54, 15/6/2020] Israel, fra SVi er Noahider gruppe
„Jeg tror, det er en fejl at sige JEHOVA, fordi den sætning aldrig eksisterede.
Du har ikke troet, at Jehova ikke har nogen mening?"

[15:55, 15/6/2020] José Luis Javier
Det, jeg tror, er, at det er en fejl, at du taler spansk og tror, du er jøde, for hebraisk er ikke skrevet på spansk.

[15:55, 15/6/2020] Israel, Fra Vi er Noahider gruppe
"Heller ikke
"Jehova findes på hebraisk"

[15:55, 15/6/2020] José Luis Javier
Det er her latterligheden af dig begynder. "Kald det, YHWH, hvis du foretrækker det, men YHWH kommer heller ikke på spansk, og der er ingen sikkerhed for, hvad den korrekte udtale er."

Som vi ser, er en fælles ting i disse dage, at nogle mennesker tror, at fordi de lærer et par ord på hebraisk – eller græsk, tror de, at de allerede ved alt om Guds ord, og endnu værre, de tror på, at de forstår det . folk, talte de, der korsfæstede Jesus, fuldkommen hebraisk, havde adgang til originalen Tora, profeter og poetik skriftruller, og alligevel korsfæstede de Messias, ligesom det var profeteret af Daniel (DAN. 9:25-27). Siger det dig ikke noget, ven?

Der er en anden kætteri, der tager meget styrke i den "kristne" verden, og det er doktrinen om ""Guds enhed". Denne strøm, ligesom de syv Noahide-love, har sine rødder på jødedommen – med en pinse-smag og har vist sig at være lige så satanisk som djævelen selv. [d]Unicity, GRAMMATIK og matematik
[BIBELSTUDIE, CristoVerdad]

Hvis Helligånden ikke leder din vej, kan du have det ORIGINAL to lovtavler i dine hænder - de samme som er skrevet af Gud selv (EXD. 31:18), og dog vil du ikke forstå dem, hvad enten du taler hebraisk, aramæisk græsk eller kinesisk (JHN. 16:13).

Og apropos originaler -

[15:59, 15/6/2020] José Luis Javier
Læs Esajas 53.

[15:59, 15/6/2020] Israel, Fra Vi er Noahider gruppe
"vi studerede også Esajas 53"

[16:00, 15/6/2020] José Luis Javier
Selvfølgelig skal I lave undersøgelser for at fordreje det, der er klart og skrevet (i skrifterne).

[16:00, 15/06/2020] Israel, fra Vi er Noahider Grous
“og vi lærer folk, at man ikke behøver at blive jøde for at komme til Gud. Vi vrider ikke noget, vi lærer hvad originalen siger. Ikke hvad standardoversættelsen siger. Jeg stoler ikke på Casidoro de Reyna (RCV) der oversatte de evangelikales bibel."

[16:01, 15/06/2020] Israel, Fra Vi er Noahider gruppe
vi stoler på den originale tekst.

[16:01, 15/6/2020] José Luis Javier
Bring mig, Toraen, Bibelen og hvad du vil, og du vil have vil være meget forkert. Der er ting, der aldrig ændrer sig. Sig mig, har du den originale tekst? Har du set den originale tekst?

[16:02, 15/06/2020 Israel, fra Vi er Noahider gruppe
selvfølgelig har vi Bibelen på hebraisk. Wher har oversætterne oversat fra, fra luften?

[16:02, 15/6/2020] José Luis Javier
Og er det det, du kalder originalt?

Har du originalerne, som Moses skrev, i dine hænder?[ELLER LOVENS TO TAVLER SKREVET AF GUD SELV]. Du sagde, du har originalerne. Det sagde du. DANIEL 7:25, det ser ud til, at du aldrig har læst det, Jeg kan kun forestille mig. Ingen af dem JESAJA 28:10-13.

Bring mig originalerne, så snakker vi. Giv mig ikke kopier, okay.

Pointen, jeg prøvede at komme med, og som disse uvidende ikke synes at forstå, er, at Bibelen, vi bruger, kommer fra de samme kilder som Toraen. Han hævdede at have originalerne, og det var tydeligt, at alt, hvad han havde, var en oversættelse, ligesom jeg har en oversættelse. Dødehavsrullerne og andre gamle tekster er blevet bevaret af Guds hånd, så alle i dag kan få passende oversættelser. Herren advarede os om, at djævelen ville "tænke på at ændre" sit ord (DAN. 7:25), og det er der, vi skal begynde – Loven, hvis vi vil vide, hvad djævelen har rørt ved i Guds ord, og hvordan vi afslører det.

For at forstå Guds vilje er vi nødt til at følge de anvisninger, han efterlod på sit ord, ikke hvad en lærd her eller der påstår, at de hellige tekster siger (ISA. 28:10-13). Kun Helligånden kan guide os gennem og til sandheden (JHN. 16:13).

Endnu vigtigere, hvis du har været opmærksom her, har problemet ikke handlet - og handler ofte ikke om oversættelser, men snarere fortolkninger. Teksten til de syv Noahide-love er indeholdt i både Toraen, Tanakh og Bibelen, men aldrig som Guds bud eller henvisning til, at de skulle erstatte loven. Disse tvungne "befalinger" er ret flade fejl i menneskelig fantasi og fantasi, og selvfølgelig et skødesløst studium af skrifterne.

Til min ven Israel kan jeg spørge, vidste du tilfældigvis, at KORAH var en lærd?

LAD OS SE EN UDVEKSLING MERE med vores ven Israel—

[16:20, 15/6/2020] Israel, Fra Vi er Noajidas Group
At tro på Jesus er afgudsdyrkelse. "Jesus er ikke Gud."

[16:20, 15/6/2020] José Luis Javier
Bevis det med de hellige skrifter.

[16:20, 15/6/2020 Israel, Fra Vi er Noajidas Group
"Jesus sagde, at han var Gud, og der står skrevet, at Gud er Én"

[16:21, 15/6/2020] José Luis Javier
Og det er han faktisk.

[16:21, 15/6/2020] Israel, Fra Vi er Noajidas Group
“Deuteronomy 6:4 Hør Israel Hashem vor Gud, Hashem er Én”

[16:21, 15/6/2020] José Luis Javier
Se, du er den samme som de evangeliske.

[16:21, 15/06/2020Israel, Fra Vi er Noajidas Group
”Det er ikke Jesus eller nogen anden. "Jeg bragte ham den hellige skrift"

[16:21, 15/6/2020] José Luis Javier
Forklar mig 1 Mosebog 2:24. “Ven, du skal søge, ikke bare læse ovenfor. Første Mosebog 1:1, Johannes 1:1"

[16:22, 15/06/2020Israel, Fra Vi er Noajidas Group
Hvad har det at gøre med, at manden forlader sin far og mor [?]

Esajas 53 er en tekst, der stikker i hjertet af den jødiske lære og alle dens efterfølgere.

Enhver, der nogensinde har læst et af de 4 evangelier, ved, at denne tekst refererer til Jesus. Og det ved jøderne også, teksten er bare for klar til at ignorere. Men deres oprørske hjerte - ligesom det gamle Israel, vil ikke lade dem se forbi deres selviske bestræbelser. Dette er en tekst, som de fleste jøder gerne vil have den slettet fra profeternes bøger – Esajas i dette tilfælde; det er deres akilleshæl, og alligevel er det der, og de anerkender Esajas som en del af de jødiske skrifter. Men som vi har dækket indtil videre, står det også på deres Torah og Tanakh! [t]Tanakh - Den hebraiske bibel
[ARTIKEL, Wikipedia]

Og ja, ikke kun Jesus sagde, at han er Gud (JHN. 8:58, ÅB 1:8), men Esajas gentager det -

6 For os er et BARN født, os er givet en SØN, og regeringen skal ligge på hans skulder, og hans navn skal hedde UNDERBART, Rådgiver, DEN MÆGTIGE GUD, Den evige Fader, Fredsfyrsten. — ESAJAS 9:6

Det er deres skrifter, og de kan ikke slippe af med det. Herren lod ingen sten stå uvendt i sit ord. Uanset hvilken lære om dæmoner der kommer, vil der altid være en skrifttekst til at ødelægge den.

Vores ven Israel pegede på Femte Mosebog 6:4Hør Israel Hashem vor Gud, Hashem er Én og bad ham forklare mig 1 Mosebog 2:24. Hans svar var -

"Hvad har det at gøre med, at manden forlader sin far og mor" [?]

Det er bestemt smertefuldt at se nogen, der hævder at tjene Gud og alligevel være så ude af fokus – og så afbrudt. Og da jeg ikke ser noget behov for at beskæftige sig med et sådant niveau af skriftmæssig middelmådighed, vil et tegn ikke blive givet til ham. Første Mosebog 2:24 er det femte bud i hans Noahide-love, og alligevel forstår han det ikke; det er enormt!

Åndelige ting kan skelnes åndeligt. Men for det skal man være spirituel, ikke spiritist! —JOSÉ LUIS JAVIER

Siden Israel – og ingen af delene Israel, forstå, hvad Herren mener, da han sagde i sit ordDet Herre vor Gud er én Herre, Jeg vil videregive vores ven Israel og lade ham vandre rundt med sin forvirring. Men af hensyn til vores læsere inviterer jeg jer til at læse det bibelstudie, som jeg refererede til før: UNICITY, GRAMMATIK OG MATEMATIK. Der finder du svaret.  [d] Unicity, GRAMMATIK og matematik
[BIBELSTUDIE, CristoVerdad]

Guds ord siger følgende:

19 Og Guds tempel blev åbnet i himlen, og der blev set i hans tempel HANS TESTAMENTES ARK: og der kom lyn og røster og TORDNINGEN og et jordskælv og stort hagl. — REV. 11:19

Og hvad er der inde i testamentets ark?

20 Og han tog og sætte VIDNESBYRDET ind i arkenog sæt Stængerne på Arken og sæt Nådestolen ovenover på Arken.
21 Og han førte Arken ind i Tabernaklet og rejste Dækslets Forhæng og dækkede Vidnesbyrdets Ark; som Herren befalede Moses. — 2 Mosebog 40:20-21

Tordenerne er Guds stemme (JOB 37:4). Så Gud taler stadig højt. Hans TI Bud lov er stadig bindende og stående, og vil blive råbt til verden - af Gud selv, som han gjorde i Sinai, MEN denne gang vil råbet komme lige op fra himlen!

Jakob 2:10 fortæl os det "Enhver, der holder hele loven og alligevel fornærmer sig på ét punkt, han er skyldig i alle." Og vores ven insisterer på 7, og hvad har Herren at sige om det?

28 Og han var der hos Herren fyrretyve dage og fyrre nætter; han spiste ikke brød og drak ikke vand. Og han skrev pagtens ord på tavlerne: det TI bud.— 2 Mosebog 34:28

Hav befalinger stavet højt og tydeligt i Toraen, hans Tora. Alligevel forstår vores ven Israel det ikke. Hans navn er meget passende, for Israel- som jøder og kristne forguder både, er en pervers nation, som har lagt Gud og hans lov til side.

Homo-ægteskab er anerkendt i Israel, du hævder at bo der, og du er ikke engang klar over det? [c]LGBT-rettigheder i Israel
[ARTIKEL, Wikipedia]
Det overrasker mig ikke, fordi Israel lagde ikke engang mærke til, da Messias gik forbi foran deres næser, helbredte de syge, gav blinde syn, fodrede de sultne, oprejste lamme og eva oprejste de døde, ting, som ingen andre nogensinde havde gjort.

Israel er MEST homoseksuel nation i verden, og måske det farligste sted i universet at forkynde evangeliet, og du har modet til at kalde den skøge for Guds land?

https://www.youtube.com/watch?v=X2Xv7N20IKI
Tel Aviv Gay Pride Tour Promo 2021

Både jøder og kristne tog fejl, Israel er ikke Guds folk. Herren gav Israel en "lige" besked-

5 Så derfor, HVIS. I VIL LYDE min stemme virkelig, og hold min pagt, DEREFTER du skal være en ejendommelig skat for mig frem for alle mennesker, thi hele jorden er min. — 2 Mosebog 19:5

Og hvordan reagerede Israel?

7 Men DE ligesom mænd har overtrådt pagten: der har de handlet forræderisk imod mig.
8 Gilead er en by af dem, der gør uret, og er forurenet med blod.
9 Og som tropper af røvere vente på en mand, så selskabet af præster mord på den måde ved samtykke: thi de begår utugt.
10 Jeg har set en forfærdelig ting i Israels hus: der er Efraims hor, Israel er besmittet. — HOSEA 6:7-20

Guds endetidsmennesker er defineret af to specifikke karakteristika, "hold Guds bud og Jesu vidnesbyrd" (ÅB 14:12). Det er den samme grund til, at dragen forfølger dem, fordi de overholder Guds lov ogFØLG LAMMET, hvor end det går” (ÅB. 12:17, 14:12); ingen af dem finder vi i de syv Noahide-love, ej heller Israel som et folk.

Arken er på det allerhelligste, og indeni er hans vidnesbyrd - det vil sige hans ti bud lov. Og det faktum, at Herren viser os den oprindelige Ark i Himlen, i endetiden, er meget, meget sigende. Guds lov er evig, ligesom hans karakter!

Før jeg slutter her, vil jeg gå tilbage et specifikt punkt i de syv Noahide-love, bud nummer 3—

3. Etabler en ret af retfærdighed (GEN. 34:25)

Første Mosebog 34 præsenterer historien om Dinah, datter af Jacob, når hun"gik ud for at se landets døtre," foragter de Jacob og Esau havde forsonet sig. Sikem, en prins af landet voldtaget Dinah, og Jakobs sønner hævnede hende og dræbte Schechem, hans far og hans mænd. Ud fra denne historie udgjorde skaberne af de syv Noahide-bud – hvem de end er, dette tredje bud, til Opret en domstol."

Dette er ikke et Guds bud, men snarere en historie – blandt de hundredvis af historier og hændelser, der præsenteres i Guds ord. Forestil dig, hvis vi skulle trække et bud ud af hver historie i Bibelen. Det er derfor, vi har loven og profeterne, foreskrevet af Gud selv, hvor der ikke er smuthuller. Men det sjove er, at de trak SYV bud ud af bogen af Genesis, alligevel udelod de SYVENDE dag sabbat, som er kernen i skabelsen, fandt Første Mosebog!

Det er interessant, men sidste gang jeg tjekkede min bibel, lagde jeg mærke til, at historien om Kain og Abel kommer først end om Dina. Så hvorfor trækker de dette bud fra historien om Dina og ikke fra historien om Kain og Abel, da Kain var den første morder på denne planet til at begynde med? Hvad, for Abel er der ingen retfærdighed? Det er mønsteret for alle falske doktriner, deres oprindelse giver ALDRIG mening.

Men den del, der klæber til min hjerne, er, at "Domstol ting. Det sjette bud i Georgia Guidestones lyder som følger-[og]Georgia Guidestones
[ARTIKEL, Wikipedia]

6. Lad alle nationer styre internt og løse eksterne tvister en verden court.

Det er et monument, der viser planen for etablering af en Ny verdensorden, som vi alle er vidner til. Det, der fortæller mig, er, at doktrinen om de syv såkaldte Noahide-love blot er endnu et værk af jesuitterne, som har infiltreret og underkuet alle verdens religioner, især kristne, og - som vi kan se, jødedommen ens.

Alberto Rivera, en tidligere jesuiterpræst myrdet i New York, afslørede hemmelighederne bag den katolske orden. [F]Tidligere jesuit Alberto Rivera og andre taler om jesuit-infiltration
[VIDEO 2:01:25, TheFreeOne1000]
katolsk kirke har også taget kontrol over det jødiske religiøse system, som cremen allerede har mødt Mario Bergoglio. [g]Pave Frans møder muslimske, jøder, ortodokse ledere
[VIDEO 00:03:00, VOA News]
Det er dem, der bringer denne bølge af kætterier og spreder sig over hele kristendommen, jødedommen og – skal vi vove at sige, endda ateisme! [h]Pave bøn intentioner for januar 2016: "Jeg tror på kærlighed"
[VIDEO 00:03:00, Vatikanet]
[Yo]Pave Frans trøster en dreng, der spurgte, om hans ikke-troende far er i himlen
[VIDEO 00:04:46, Vatikanet]

Nej, venner, Gud sagde TI, IKKE "SYV". Nå, sagde han faktisk SYVENDE og det mangler fra dine "syv". Du narrer ikke nogen med din djævelske doktrin, du narrer dig selv og – IGEN bliver du styret af en ånd af forvirring. Alt dette er meget grundlæggende og enkelt, men alligevel du er dans liken orm i et hønsehus!

JOSE LUIS JAVIER

"Kom ud af hende, mit folk (ÅB. 18:4)

Compartir

[print-me target="div#id_of_element_to_print" title="Print"]

———————————-
Deltag i CristoVerdad. Abonner på vores Vimeo Abonner på vores Vimeo-kanal kanal. Del denne invitation og bliv en del af vores gruppe af WhatsApp Abonner på vores WhatsApp-gruppe. Når du abonnerer, så glem ikke at efterlade os dit navn og det land, hvor du opretter forbindelse fra. Uanstændigheder forbudt. Del og vær en del af velsignelsen.
———————————-

Og I skal kende sandheden...
-Kristus Sandhed | http://www.cristo Verdad.com Gå til forsiden

OBS: Numre i blå bhckets [ ] blæk til supplerende materiale.
Eventuelle billeder udvider også indholdet: videoer, nyheder, links osv.

KILDER OG FORBINDELSER

EKSTRA MATERIALE

Hvis nogle af disse links ikke virker eller er forkerte, så lad os det vide for at rette det. Hvis du ønsker at skrive til os, bedes du gøre det ved at bruge formularen nedenfor; Din kommentar vil blive offentliggjort. Hvis du vil skrive privat, skal du gøre det via informationssektionen og vælge kontakt. Tak skal du have!

Må Gud velsigne dig!

3 2 stemmer
Artikelvurdering
3
0
Vi vil gerne vide, hvad du synes, kommenter gernex
()
x
da_DKDA